Rheinmetall працює над створенням безпілотного військового вантажного автомобіля HX, який буде керуватися штучним інтелектом.
Команда компанії, що складається з представників відділу досліджень і технологій Rheinmetall Landsysteme GmbH і Rheinmetall Canada Inc., завоювала перше місце в категорії "Автоматизований конвой" на Європейському випробуванні наземних роботів 2024 (ELROB). Їхній успіх став можливим завдяки поєднанню вантажівки HX і комплекту автономної роботи PATH.
Набір автономії PATH, відомий також як "PATH A-Kit", являє собою інноваційну навігаційну систему з елементами штучного інтелекту, що може бути адаптована до практично будь-якого типу транспортного засобу. Ця система успішно впроваджена на різних платформах, зокрема на роботах серії Mission Master. Її застосування, зокрема, відбулося під час тестування автономних безпілотних наземних систем в Естонії у 2023 році. На виставці ELROB 2024 PATH A-Kit продемонстрував свою здатність автономно управляти двома логістичними транспортними засобами HX в рамках сценарію конвою, обидва з яких також мали системи дротового управління.
ELROB — це міжнародний конкурс, присвячений робототехніці, сенсорним технологіям та автономним системам, який проходить кожні два роки. У ньому беруть участь університети, а також представники цивільного і військового секторів, які змагаються за показ можливостей сучасних роботизованих технологій. 12-й захід відбувся з 24 по 28 червня 2024 року в Технічному центрі наземних транспортних систем, інженерії та загального обладнання Збройних сил Німеччини (WTD 41) у Трірі, де змагалися 19 команд. Дочірні компанії Rheinmetall брали участь як в тактичному сценарії «лідер-послідовник», так і в реальних умовах.
Завдання, що стояли перед учасниками у 2024 році, виявилися набагато більш складними в порівнянні з попереднім конкурсом. Автономним транспортним засобам та командиру колони доводилося справлятися з динамічними перешкодами, шукати альтернативні маршрути та долати різні електромагнітні завади. Незважаючи на всі ці виклики, система продемонструвала відмінні результати, успішно виконуючи поставлені цілі.
Автомобілі HX зустріли одинадцять різноманітних перешкод на 6-кілометровій трасі. Серед них були вузькі стежки, переходи між асфальтовим покриттям і бездоріжжям, проходження крізь густі лісові масиви, перешкоди для зв'язку, маневри заднім ходом та уникнення різноманітних перешкод.
"Навчання виявилося надзвичайно складним, проте наші досягнення свідчать про те, що система Rheinmetall PATH-A готова до використання в реальних ситуаціях," — зазначив Пол Рокко, генеральний директор Rheinmetall Provectus, компанії, що була придбана Rheinmetall Canada у 2019 році.
Раптово організатори вирішили додати до конвою ще один транспортний засіб, наказавши наступній вантажівці знизити швидкість і об'їхати його. Крім того, колона була розділена, що вимагало дистанційного керування вантажівкою, яка рухалася паралельно, а також зміни структури конвою, де вантажівка з дистанційним керуванням стала новим лідером.
Себастьян Ельзе, керівник проекту в дослідницькому та технологічному відділі Rheinmetall Landsysteme, підкреслив, що сценарій ELROB 2024 виявився значно більш складним у порівнянні зі сценарієм 2022 року.
Незважаючи на ці перешкоди, команда пройшла більшу частину маршруту в режимі конвою без GPS, завдяки здатності системи працювати в середовищах, де немає GPS:
"Це вперше ми продемонстрували цю особливу можливість, яка є суттєвим оновленням для комплекту PATH A", -- сказав Люк Брюне, директор з робототехніки та автономних систем Rheinmetall Provectus.
Система плавно переходила між режимами з підтримкою GPS і без GPS, без втрати функціональності.
Окрім розглянутих сценаріїв, для гостей, серед яких були військові генерали та представники Федерального міністерства оборони Німеччини, а також Федерального управління інформаційних технологій і підтримки безперервної служби Бундесверу (BAAINBw) і WTD41, були організовані демонстрації автономного водіння. Представлені транспортні засоби привернули значну увагу учасників заходу.
Проект InterRoC, започаткований чотири роки тому, має на меті визначення вимог замовників до нових автономних логістичних транспортних засобів. Він продовжує своє існування під наглядом BAAINBw, займаючись розробкою військових вантажівок HX2, які обладнані системами автономності та технологіями дротового керування, що функціонують за принципом "лідер-слідувач". У рамках цьогорічного конкурсу було впроваджено систему автономності PATH, розроблену компанією Rheinmetall Canada, що дало можливість Rheinmetall представити повністю інтегроване рішення.