Компанія розробляє акумулятор, здатний зберігати енергію, у 130 мільйонів разів перевищуючи обсяги, які використовує ноутбук.


Якщо плани не зміняться, батарея зможе накопичувати 8 500 мегават-годин (МВт-год) енергії, повідомили представники компанії Form Energy, яка реалізує цей проєкт. Генеральний директор та співзасновник Form Energy, Матео Харамілло, зазначив, що ця система акумуляторів матиме найбільшу енергоємність серед усіх відомих у світі. Наразі рекорд належить енергетичному сховищу Edwards and Sanborn Solar-plus-storage у Каліфорнії, яке складається з понад 120 000 батарей і здатне зберігати 3 287 МВт-год.

Щоб зрозуміти, що означає 8500 МВт-год енергії, компанія Freeing Energy підрахувала, що такої кількості вистачить для того, щоб один електромобіль подолав відстань у 5800 кілометрів. Якщо б ви змогли якимось способом з'єднати акумуляторну систему Form Energy з цим електромобілем (наприклад, помістивши батареї у багажник), то він зміг би проїхати близько 50 мільйонів кілометрів на одному заряді. Цього було б достатньо, щоб здійснити 1228 кругосвітніх подорожей.

Акумуляторна батарея буде створена на основі новітньої технології залізо-повітряних батарей компанії Form Energy, яка функціонує за принципом "оберненого іржавіння". Простими словами, під час розрядки батарея поглинає кисень з навколишнього середовища, в результаті чого залізо всередині перетворюється на іржу. Коли ж батарея заряджається, цей процес відбувається у зворотному напрямку: іржа перетворюється назад на залізо, а кисень вивільняється в атмосферу.

Згідно з інформацією від представників компанії Form Energy, їхня система зберігання енергії буде складатися з кількох автономних батарейних модулів, розмір яких приблизно дорівнює пральній машині. Кожен модуль міститиме близько 50 елементів заввишки один метр, що складаються з залізних та повітряних електродів, а також безпечного електроліту на водяній основі, що не піддається займанням.

Хоча обіцянка створити найбільшу батарею у світі звучить привабливо, компанія вже реалізує шість великих проєктів, жоден з яких поки не завершено. Першим з них стане пілотний проєкт потужністю 150 МВт-год, який розробляється у співпраці з Great River Energy в Кембриджі, штат Міннесота. За ним планується реалізувати значно масштабніший проєкт на 1500 МВт-год у сусідньому Беккері, який має бути завершений до кінця 2025 року.

Проєкт акумуляторної батареї в штаті Мен є найамбітнішим на сьогодні, більш ніж у п'ять разів перевищуючи потужність проєкту станції Great River Energy. Це також перший проєкт, який стартап реалізував самостійно, а не у співпраці з іншими компаніями.

Залізо-повітряні акумулятори мають кілька переваг над традиційними літій-іонними акумуляторами, що використовуються в повсякденній техніці. Наприклад, у залізо-повітряних батареях немає важких металів, що означає зменшення впливу на навколишнє середовище від видобутку літію. Вони також набагато дешевші в експлуатації, ніж їхні літієві родичі: представники Form Energy стверджують, що залізо-повітряна батарея "зберігає енергію менш ніж за 1/10 вартості технології літій-іонних батарей".

Згідно з інформацією, наданою Інститутом досліджень навколишнього середовища та енергетики, залізо-повітряні батареї навряд чи зможуть замінити літій-іонні акумулятори у побутовій електроніці. Хоча ці батареї демонструють високу ефективність для масштабного зберігання енергії, їхня швидкість зарядки та розрядки значно нижча, ніж у літій-іонних елементів, що робить їх непридатними для використання в смартфонах та електромобілях. Крім того, науковці стикаються з труднощами, намагаючись зменшити розміри цих батарей до рівня, який би дозволив їх використання в звичайних пристроях.

Related posts