Штучний інтелект для тренування дронів, оновлення кухонних просторів та створення субтитрів: які стартапи отримали 2 мільйони євро від Seeds of Bravery
Нещодавно Європейський Союз у межах ініціативи Seeds of Bravery виділив фінансування на суму 2 млн євро для 59 стартапів з України, розподіливши кошти між чотирма програмами: "Інноваційне підприємництво", "Інкубатори глибоких технологій", "Відновлення України" та "Масштабування і акселерація у сфері глибоких технологій". Mind обрав по три проєкти з кожної програми та надає інформацію про найцікавіші з них.
Раніше редакція висвітлювала історії кількох інших переможців: OptySun, VeraNet, Briller.House, Beholder, Spendbase та Bluedot.
Представляємо інноваційний ШI-застосунок для автоматичної генерації субтитрів у відео, який підтримує 50 різних мов. Додаток оснащений потужним редактором стилів, що дозволяє налаштовувати всі візуальні параметри субтитрів: колір, шрифт, тіні, анімацію та різноманітні ефекти. За словами розробників, це дає змогу творцям контенту створювати унікальний брендовий стиль, що виділяє їх серед інших. Стартап був заснований Вікторією Кравченко разом із двома співзасновниками, чиї імена залишаються невідомими. Команда працювала над проєктом 9 місяців, і в січні 2024 року вони офіційно запустили застосунок.
На даний момент додаток доступний лише для користувачів IOS, але розробники обіцяють незабаром випустити версію і для Android. Основною аудиторією є творці відеоконтенту, підприємці, інфлюенсери та блогери – усі, хто активно працює з цифровими матеріалами. У безкоштовній версії користувачам надається обмежена кількість транскрипцій. Щомісячна підписка коштуватиме $2,99. Команда ще не залучала зовнішні інвестиції, покладаючись лише на декілька грантів від cloud-провайдерів на суму $12 000, де розміщена їхня інфраструктура.
Наразі стартап активно шукає інвесторів.
Засновники стартапу - Євгеній Гаврилюк і Марина Коршевнюк - активно працюють над розробкою віртуального асистента, призначеного для індивідуального лікування складних захворювань. Влітку 2023 року стартап представив ранню версію свого продукту. Це рішення базується на аналізі великих даних і технологіях машинного навчання. За словами команди, для створення алгоритмів аналізу сервісу було використано понад 3 мільйони джерел і біомедичних баз даних із Північної Америки та Євросоюзу. Дані алгоритми дозволяють генерувати персоналізований звіт, який оптимізує терапію, а також надає рекомендації та попередження.
За словами засновників, сервіс наразі обслуговує більше 500 пацієнтів, з яких третина є жителями США. "Ми вже отримали понад 10 листів про наміри від корпоративних клієнтів і понад 20 партнерів з різних країн світу," - зазначив Гаврилюк у жовтні 2023 року. Проєкт отримав понад 15 000 євро у вигляді грантів та $50 000 на використання продуктів Microsoft.
Інноваційна платформа для ремонту кухонь, створена Костянтином Міскою та Юлією Головко, стартувала у жовтні 2021 року, а вже в листопаді того ж року отримала першого клієнта в Сполучених Штатах. Платформа об'єднує дизайн, закупівлі та монтаж у єдине рішення. Користувачі можуть налаштувати дизайн своєї нової кухні онлайн та негайно отримати детальний кошторис проєкту. Бізнес-модель Corner передбачає повний цикл ремонту кухні, що включає встановлення, тому стартап співпрацює з локальними ліцензованими ремонтними компаніями в деяких американських містах, які відповідають за будівельну фазу.
Цільова аудиторія, вважають у Corner, - 43 млн домовласників-мілленіалів у США, які або нещодавно придбали нове житло, або вирішили зробити ремонт своєї квартири. Продуктом стартапу скористалися понад 200 клієнтів із США. Також компанія залучає B2B-замовників: співпрацює з великим забудовником з Чикаго, декількома дизайн-студіями та рієлторами, що рекомендують сервіс клієнтам.
Команда має партнерство з виробником в Україні, від якого отримує основну частину матеріалів для проєктів клієнтів. "Наш виробник має 5 виробничих потужностей в 5 різних містах України. Це співробітництво дозволяє пропонувати клієнтам у США кастомні кухні високої якості за цінами втричі нижче, ніж у конкурентів", - говорить Головко. Для доставки матеріалів з України до Штатів співпрацюють з українсько-американською логістичною компанією з офісами в Чикаго та Львові.
Інноваційний рекрутинговий сервіс, що використовує штучний інтелект для проведення скринінгу та технічних інтерв'ю, був створений минулого року Олександром та Тетяною Свірськими.
Свірський зазначає, що завдяки штучному інтелекту процес наймання значно прискорюється та стає більш економічним. Наша ціль полягає у зменшенні упереджень під час співбесід і в пошуку найкращих кандидатів без впливу людської суб'єктивності. Під час інтерв'ю претенденти не лише відповідають на запитання ШІ, але й мають можливість ставити свої питання щодо вакансії.
Наразі команда працює над стабілізацією першої функціональної версії сервісу, щоб невдовзі презентувати його на ринку. Цільова аудиторія FluxHR включає малі та середні підприємства, стартапи та рекрутингові агенції. За словами Свірського, проєкт уже привернув увагу компаній з Канади та України. Команда має декількох пілотних клієнтів, які наразі тестують продукт.
На даний момент засновники інтенсивно шукають інвесторів. У рамках проекту Seeds of Bravery команда також здобула 25 000 євро за програмою "Інноваційне підприємництво".
Хмарне ШІ-рішення для навчання, тестування та перевірки дронів, робототехніки й безпілотних автомобілів. Skinner AI є частиною міжнародного проєкту Synteza AI - стартапу, заснованого Олександром Паком і Сергієм Любкіним. Розробка продукту почалася ще 2021 року, а у 2024-му команда зареєструвала компанію.
"Ми вирішуємо всесвітню проблему дефіциту високоякісних даних і стимулюємо прогрес комп'ютерного зору на основі штучного інтелекту", - зазначає Пак. На сьогодні стартап перебуває на стадії створення пілотної версії. У найближчому майбутньому планується його запуск та укладення партнерських угод з ключовими гравцями в сфері штучного інтелекту.
Колектив активно шукає фінансування, але зосереджується на нееквітних інвестиціях. Фінансові ресурси необхідні для вдосконалення та запуску продукту на ринок.
Цифрова маркетингова платформа з використанням штучного інтелекту, що оптимізує процеси лідогенерації через автоматизацію, стала реальністю завдяки зусиллям Олександра Дунаєва та Андрія Васильєва. Команда почала розробку продукту для диджитал-маркетингу у 2022 році та, експериментуючи з різними концепціями, зупинилася на цій. У вересні 2023-го стартап представив свій перший прототип. Продукт орієнтований на потреби малих та середніх підприємств. Funely AI, за словами засновників, відрізняється від інших інструментів тим, що забезпечує повний цикл маркетингової воронки, що сприяє ефективному залученню нових клієнтів.
У стартапу вже є перші клієнти в Україні, Африці та Північній Америці. Наразі команда не шукає інвестицій, прагнучи спершу зібрати достатній трекшн, щоб стати привабливою для потужних VC-фондів. "На сьогодні перед нами стоїть кілька завдань: збільшення продажів і пошук ефективних маркетингових каналів, розробка нового функціоналу застосунку, зміцнення команди та підготовка компанії до залучення інвестицій", - пояснює Дунаєв.
Програма для студентів, яка спрощує взаємодію з університетом і інтегрує студентський досвід із можливостями працевлаштування. Стартап був заснований у 2021 році Данилом Дерменжи та двома іншими співзасновниками, чиї імена залишаються невідомими. Основна аудиторія компанії включає студентів університетів, які тепер можуть через свій смартфон комунікувати з навчальним закладом; компанії, зацікавлені у наймі талановитих студентів; а також студентські уряди та молодіжні організації. Платформа використовується для проведення цифрових виборів та опитувань у студентських спільнотах. Наприклад, нещодавно завдяки Univera були обрані голови студентського самоврядування в КПІ, УКУ та Одеській політехніці.
Команда має амбітні плани з розширення своєї діяльності в Україні, прагнучи до кінця року запустити сервіс у більшості університетів країни та залучити бізнеси для розміщення вакансій. Стартап вже отримав понад 100 університетів у листі очікування, з загальною аудиторією, що перевищує 100 000 студентів, і співпрацює з близько 15 партнерськими закладами, серед яких КПІ ім. Сікорського, ХНУ ім. Каразіна, ЛНУ ім. Франка, ДУЕТ, Одеська політехніка, ІФНТУНГ та інші. У подальших планах команди — вихід на ринок Європейського Союзу, зокрема, на ринки Східної Європи.
В межах програми "Інноваційне підприємництво", стартап Seeds of Bravery здобув 25 000 євро. Наразі команда активно шукає інвестиції для виходу на міжнародний ринок та масштабування бізнесу.
Сервіс підписки на регулярні обстеження. Платформа пропонує індивідуальні та систематичні чекапи, одночасно надаючи користувачам доступ до хелс-коучів і різних спеціалістів у галузі здоров'я та спорту. Основоположниками стартапу є: Антон Авринський, співзасновник Liki24.com; Володимир Нерубенко, співзасновник Lab24 і TerraLab; та Іван Ляшенко, підприємець з досвідом роботи в Genesis і McKinsey. Проєкт стартував у 2023 році та вже через вісім місяців, за даними Nasnaga, наблизився до беззбитковості.
Послуга доступна для користувачів з України, Великої Британії, Польщі та інших країн Європейського Союзу українською та англійською мовами. Засновники Nasnaga орієнтуються на корпоративних клієнтів і міжнародні ринки, де вже зосереджено 60% клієнтської бази компанії.
Стартап розробляє набір для складання каркаса дерев'яного будинку, який можна зібрати самостійно, без залучення професійних будівельників. Засновниками компанії є пара Ігор та Олена Перепуст. "Ми збудували наш перший будинок власноруч у 2019 році. У 2022 році почалася повномасштабна війна, через що багато українців втратили свої домівки. Це надихнуло нас створити проєкт, який дозволяє будь-кому, навіть без жодного досвіду в будівництві, скласти свій будинок. Саме скласти, а не збудувати", – розповідає Перепуст.
Будинок можна зібрати власноруч за 21 день. Клієнт отримує комплект деталей із кріпленнями та необхідним набором шурупів, тож на будівельному майданчику потрібний лише шурупокрут. За запитом до клієнта може приїхати людина з команди, яка додатково все пояснить.
Новий стартап працює над розробкою технологій, що спрямовані на оптимізацію продуктивності квантових комп'ютерів. Компанія була заснована у кінці 2022 року в рамках канадської програми deep-tech акселерації Creative Destruction Lab. Її засновниками є Річард Гіван та Микола Максименко.
"Ми розробляємо так звану enabling technology – технологію, без якої реалізація певних алгоритмів на сучасних квантових пристроях є неможливою. Це критично важливо для компаній, що займаються створенням квантових комп'ютерів, оскільки тепер їхнє обладнання можна ефективно використовувати для виконання алгоритмів значно вищої складності. Одночасно, існують компанії, що спеціалізуються на розробці квантових алгоритмів для різних галузей, таких як хімія, фінанси, біотехнології та інші. Більшість цих алгоритмів вимагає значно потужніших і стабільніших комп'ютерів, ніж ті, що доступні на даний момент. Наша технологія дозволить їм проводити експерименти безпосередньо на квантових пристроях вже сьогодні," - зазначає Максименко.
Продукт буде доступний у вигляді cloud-платформи й монетизуватиметься за моделлю pay as you go - оплата за спожиті ресурси. Потенційні клієнти - квантові провайдери, виробники квантових комп'ютерів.
У червні 2023-го Haiqu закрив pre-seed раунд на суму $4 млн. Серед інвесторів - американські та українські фонди: u.ventures, SID Venture Partners, Roosh Ventures тощо.
Це інноваційна платформа, що використовує штучний інтелект для моніторингу інформаційного простору в реальному часі, надаючи організаціям важливі дані для керування фізичними та інформаційними ризиками. Стартап був створений Максимом Терещенком, Остапом Вихопнем та Антоном Тарасюком. Mantis в реальному часі аналізує тисячі повідомлень і гігабайти даних з медіа, соціальних мереж та інформаційних платформ, об'єднуючи їх на інтерактивній карті. Ці дані сприяють більш ефективній боротьбі з дезінформацією та ворожою пропагандою.
Mantis Analytics заснований на передових методах машинного навчання, застосовує моделі для обробки природної мови (NLP) та великі мовні моделі (LLM). Стартап співпрацює з РНБО та іншими державними установами, назви яких залишаються конфіденційними. Компанія виникла як волонтерська ініціатива, яка пройшла випробування в рамках проєкту Brave1.
У той же час команда отримала грант у розмірі $25 000. Невдовзі стартапу вдалося залучити $50 000 інвестицій від українського фонду ZAS Ventures. У квітні Mantis Analytics оголосив про своє приєднання до Alchemist Accelerator, одного з найбільших акселераторів для B2B-компаній на ранніх етапах, і залучення $30 000 інвестицій. Стартап має близько десяти пілотних проєктів, деякі з яких перебувають на стадії узгодження комерційних угод.
Музична стримінгова платформа та маркетплейс для інтелектуальної власності, де виконавці можуть реалізовувати частку в роялті на свої композиції. Інвестори набувають ці права й отримують пасивний дохід, маючи змогу будь-якої миті перепродати їх на платформі. Водночас права на пісню залишаються у власника, і лише він визначає стратегію монетизації треку, а також вирішує, де і як може бути використана композиція.
Стартап заснували 2021 року українці Андрій Даховський і Геннадій Курочка та іноземці Стефан Егбаліан і Браян Малуф. Зараз пісні завантажуються на цифрові агрегатори TuneCore, CD-Band. І вони з'являються на всіх стримінгових платформах: Spotify, Apple Music тощо. Люди, які володіють правами на музичний трек, одержують кошти від прослуховувань. А Djooky - комісію від будь-яких трансакцій.
Фінансування розробки продукту почалося з особистих внесків засновників. Згодом до Djooky долучилися понад 10 інвесторів. Пізніше стартап почав отримувати грантову підтримку, зокрема від Google. За словами Даховського, ці кошти забезпечили виживання бізнесу під час війни. На сьогодні в стартап інвестовано понад $1 млн.